-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51678 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

شرايط اساسي قانونگذار در عصر غيبت چيست؟
ميدانيم قانونگذاران در عصر غيبت هرگز در علم قابل مقايسه با معصومين(ع) نيستند امّا به هر حال بايد كه احكام و مقررات متغير نيز بيشترين نزديكي را با قوانيني كه خداي متعال و معصومين(ع) وضع و بيان كرده اند، داشته باشد. براي تحقق اين هدف، قانونگذار بايد واجد سه شرط اساسي باشد:
الف) فقاهت؛ بايد كسي كه در رأس قوه مقننه جامعه اسلاميجاي دارد، بيش از هر كس ديگري با كتاب و سنّت آشنايي داشته باشد. از ديدگاه اسلامي، قانون فقط زماني قانونيت مييابد كه به تصويب و امضاي فقيه ترين فقيهان زمان برسد و هر راه ديگري طي شود بر خلاف مصالح جامعه اسلاميو مخالف با تعاليم دين مقدس اسلام خواهد بود.
ب) آگاهي به اوضاع و احوال زمانه؛ پيداست كه وضع قوانين متغير تأمين كننده مصالح جامعه، تنها با شناخت كامل از كتاب و سنت امكان پذير نيست، زيرا وضع چنين قوانين به دو امر بستگي دارد: يكي علم به اصول كلي موجود در كتاب و سنت، و ديگري فهم و تشخيص مسائل جزئي در هر حادثه و زمان خاص. پس زمامدار جامعه اسلاميعلاوه بر فقاهت و اطلاع از اصول و قواعد كلي شرعي، بايد داناترين مردم به اوضاع و احوال موجود و مصالح جزيي افراد جامعه باشد وگرنه در برابر مسائل و مشكلات اجتماعي نميتواند جامعه اسلاميرا به سر منزل مقصود رهنمون گردد.
ج) تقوا و پارسايي؛ رهبر جامعه بايد با تقوا ترين و پارسا ترين مردم باشد. در غير اين صورت، مردم از خواهشهاي نفساني و غرض ورزيها و سود جوييهاي شخصي در امان نخواهند بود

معارف قرآن ج9
آيت الله مصباح يزدي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.